Sneltram ombouwen tot metro
Geplaatst: 05-12-2011 12:12
Al sinds de plannen voor de komst van een sneltram door de deelgemeente Prins Alexander 'klinken er geluiden' om geen sneltram aan te leggen en deze ondergronds of over een viaduct als metro aan te leggen. Tot op heden is deze discussie in sommige lokale media terug te vinden. Ook in de [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Integrale_ ... anderknoop]Integrale Visie Alexanderknoop[/url] die door de deelgemeente is samengesteld, wordt hierover gesproken. De vraag is dan ook bent u voor of tegen het ombouwen van de sneltram tot metro?
Hieronder een aantal voor- en nadelen onder elkaar gezet.
[b]Voordelen[/b]
- De snelheid van de metro kan opgehoogd worden, dus een kortere reistijd.
- Geen verkeersongevallen met andere bestuurders en voetgangers meer.
- Betere doorstroming van ander verkeer, omdat er geen slagbomen zijn.
- Er is nieuwe grond beschikbaar voor 'wat dan ook'.
- Indien ondergronds, geen geluidsoverlast meer.
- Minder vaak storing, dus minder vertraging.
- Betere mogelijkheden van het eventueel verlengen van metrolijnen.
[b]Nadelen[/b]
- Ombouwen kost enorm veel geld.
- OV-verbinding met centrum valt tijdens de bouw weg.
Hieronder een aantal voor- en nadelen onder elkaar gezet.
[b]Voordelen[/b]
- De snelheid van de metro kan opgehoogd worden, dus een kortere reistijd.
- Geen verkeersongevallen met andere bestuurders en voetgangers meer.
- Betere doorstroming van ander verkeer, omdat er geen slagbomen zijn.
- Er is nieuwe grond beschikbaar voor 'wat dan ook'.
- Indien ondergronds, geen geluidsoverlast meer.
- Minder vaak storing, dus minder vertraging.
- Betere mogelijkheden van het eventueel verlengen van metrolijnen.
[b]Nadelen[/b]
- Ombouwen kost enorm veel geld.
- OV-verbinding met centrum valt tijdens de bouw weg.