Zwerfafval aan de Hesseplaats

Topics over natuur en milieu in Ommoord zoals het Ommoordse veld, albertschweitzerplantsoen en zwerfafval.
Plaats reactie
Skybird
Nieuwe gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-12-2011 23:17

Zwerfafval aan de Hesseplaats

Bericht door Skybird » 28-12-2011 23:47

Ja, de Hesseplaats zou erop vooruit kunnen zijn gegaan met dat nieuwe plein waaraan ook C1000 en Kruidvat zijn gevestigd, ware het niet dat de Hesseplaats stikt van de afval op straat.
Is het nu werkelijk teveel moeite voor de bezoekers van het winkelcentrum om hun rotzooi in de afvalbakken te deponeren?
Het lijkt verdikkeme wel de sloppenwijk van arme landen met al die troep op straat. En misschien kunnen hondeneigenaren eens het fatsoen opbrengen om hun hond - waar ze zgn. zoveel van houden - buiten het winkelcentrum uit te laten en het liefst op de hondenuitlaatplaatsen? Geeft het die gasten nou zo'n kick om hun hond zijn stront en z..k te laten deponeren in winkelcentra of voor andermans deur? Wat zijn dat toch voor tokkies! Houden zgn. zo van hun hond, maar stel je voor dat ze er een kilometertje mee moeten lopen! Nog even en we krijgen in Ommoord een rattenplaag. Moet je ook eens kijken in struiken en plantsoenen e.d. wat daar aan afval in gemieterd is, om je dood te ergeren! Wat zou ik hier graag ingevoerd zien dat als je wat op straat gooit je net als in landen als Singapore e.d. een vette bekeuring krijgt van 1500 euro. Mensen moeten het helaas goed voelen in hun portemonnee willen ze hun tokkiegedrag afleren! Hoe zijn die mensen toch opgevoed?

-------------------------------------------------------------------------------------
[color=red][size=9]Dit onderwerp is op 29 december 2011 om 16:31 door de beheerder hernoemd.
Reden: [b]Niet precies duidelijk waar het over ging.[/b][/size][/color]
Havik034
Gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 30-11-2011 16:05

Bericht door Havik034 » 29-12-2011 11:59

Wat ik niet begrijp is dat er regelmatig stadstoezicht rondom de Hesseplaats loopt. Terwijl ze auto's bekeuren kunnen ze toch gelijk hierop letten? Als ik zie hoeveel afval er in de wijk ligt, kan ik niet begrijpend dat er regelmatig weer zo'n propagandastuk in de krant staat dat Ommoord weer zo schoon is :? Of dat er gezegd wordt dat we allemaal hiervoor verantwoordelijk zijn. Alsof ik mij schuldig voel en met een bezem door de wijk ga wandelen :x
Plaats reactie