Vuurwerkoverlast

Topics over veiligheid in Ommoord zoals overlast, verkeersveiligheid en misdaad.
Havik034
Gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 30-11-2011 16:05

Vuurwerkoverlast

Bericht door Havik034 » 30-11-2011 21:20

Het is pas eind november, maar al weken lang zijn er regelmatig, voornamelijk 's avonds en 's nachts, flinke knallen hoorbaar in de wijk. De volgende dag zijn de gevolgen goed zichtbaar. Vernielde bushaltes, opgeblazen prullenbakken of een compleet verwoeste brievenbus. Ik zie regelmatig dat het vuurwerk wordt afgestoken door groepen jongeren die tot diep in de nacht door de wijk zwerven. Als ik dit al zo om mij heen zien, weet ik niet wat ik de laatste dagen van het jaar kan verwachten qua vandalisme :?:
Torenwachter
Beheerder
Berichten: 57
Lid geworden op: 25-11-2011 21:16

Vuurwerkoverlast

Bericht door Torenwachter » 04-12-2011 12:38

Volgens de website van de [url=http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... r-112.html] rijksoverheid[/url] mag u 112 bellen indien u op dat moment getuige bent van vandalisme.
Persfotograaf@
Nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-12-2011 22:33

Bericht door Persfotograaf@ » 08-12-2011 22:40

Niet alleen nu is er vuurwerkoverlast dat is al het hele jaar.
Geregeld hoor ik vuurwerk afgaan en niet van die zachte knallen. Alleen in de aanloop van de feestdagen wordt het erger.
Havik034
Gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 30-11-2011 16:05

Bericht door Havik034 » 09-12-2011 14:53

[quote="Persfotograaf@"]Niet alleen nu is er vuurwerkoverlast dat is al het hele jaar.
Geregeld hoor ik vuurwerk afgaan en niet van die zachte knallen. Alleen in de aanloop van de feestdagen wordt het erger.[/quote]

Daar geef ik u geen ongelijk in. Ik denk alleen dat wanneer ik vandalisme zie op een warme zomerdag ik dan niet gelijk de vergelijking trek met vuurwerk en het daardoor lijkt alsof het alleen in de wintermaanden is.
Persfotograaf@
Nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-12-2011 22:33

Bericht door Persfotograaf@ » 09-12-2011 21:17

[quote="Havik034"][quote="Persfotograaf@"]Niet alleen nu is er vuurwerkoverlast dat is al het hele jaar.
Geregeld hoor ik vuurwerk afgaan en niet van die zachte knallen. Alleen in de aanloop van de feestdagen wordt het erger.[/quote]

Daar geef ik u geen ongelijk in. Ik denk alleen dat wanneer ik vandalisme zie op een warme zomerdag ik dan niet gelijk de vergelijking trek met vuurwerk en het daardoor lijkt alsof het alleen in de wintermaanden is.[/quote]

Midden in de zomer school deur opgeblazen en aantal vuilnisbakken.
Dan denk ik toch wel aan vuurwerk vandalisme.
Een bewoner
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 05-12-2011 21:28

Bericht door Een bewoner » 14-12-2011 21:49

Zojuist ook een paar flinke explosies gehoord. Het lijkt soms wel net oorlog :( Dit kun je toch geen vuurwerk noemen.
Havik034
Gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 30-11-2011 16:05

Bericht door Havik034 » 21-12-2011 19:12

Op YouTube staan overigens genoeg filmpjes van vuurwerkoverlast in Ommoord. Als ik de filmpjes zo bekijk, schat ik de intelligentie van de makers niet hoog in. Hieronder een paar voorbeelden:
- http://www.youtube.com/watch?v=eGKUhtshKcE
- http://www.youtube.com/watch?v=SRaK3EPi ... D5A6F8F653
- http://www.youtube.com/watch?v=up_LNsKEUy0

Hier nog een video van vuurwerkvandalisme in Ommoord:
- http://www.youtube.com/watch?v=-qsDZSjpvVs
Skybird
Nieuwe gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-12-2011 23:17

Vuurwerk

Bericht door Skybird » 24-12-2011 11:34

Ik bekijk die filmpjes en ik vraag me af hoe die kinderen allemaal aan het geld komen voor die troep! Je vraagt je trouwens ook af of die ouders zich er weleens in verdiepen wat hun kroost uitspookt! Het wordt maar eens hoog tijd om de kinderbijslag af te schaffen en alleen nog te verschaffen aan alleen arme gezinnen. De meeste gezinnen met kinderen schijnen om te komen in het geld, dat ze zoveel geld kunnen besteden aan zoveel vuurwerk! Laat de regering i.p.v. steeds maar oude mensen en alleenstaanden financieel uit te melken, nu maar eens de al lang overbodige kinderbijslag (destijds ingesteld als fokpremie!) afschaffen! En wat mij betreft vuurwerk verbieden, want het is tegenwoordig geen vuurwerk meer, maar het zijn ware bommen!). Ommoord wordt al wekenlang geteisterd door die bomexplosies. En de politie is nooit te bekennen?. Maar ja, die houdt alleen dienst op de snelweg! Het kost trouwens ook de belastingbetaler handenvol geld wanneer de gemeente elk jaar alle schade door dat vuurwerk moet herstellen en de hele stad weer schoon moet maken door al die rotzooi. En wat te denken van de medische kosten als zo'n vuurwerksukkel gewond raakt door zijn eigen troep? Ook voor huisdieren is dat vuurwerk elk jaar om deze tijd weer wekenlang een ware kwelling! Afschaffen dus!
Havik034
Gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 30-11-2011 16:05

Re: Vuurwerk

Bericht door Havik034 » 26-12-2011 12:13

[quote="Skybird"]Ik bekijk die filmpjes en ik vraag me af hoe die kinderen allemaal aan het geld komen voor die troep! Je vraagt je trouwens ook af of die ouders zich er weleens in verdiepen wat hun kroost uitspookt! Het wordt maar eens hoog tijd om de kinderbijslag af te schaffen en alleen nog te verschaffen aan alleen arme gezinnen. De meeste gezinnen met kinderen schijnen om te komen in het geld, dat ze zoveel geld kunnen besteden aan zoveel vuurwerk! Laat de regering i.p.v. steeds maar oude mensen en alleenstaanden financieel uit te melken, nu maar eens de al lang overbodige kinderbijslag (destijds ingesteld als fokpremie!) afschaffen! En wat mij betreft vuurwerk verbieden, want het is tegenwoordig geen vuurwerk meer, maar het zijn ware bommen!). Ommoord wordt al wekenlang geteisterd door die bomexplosies. En de politie is nooit te bekennen?. Maar ja, die houdt alleen dienst op de snelweg! Het kost trouwens ook de belastingbetaler handenvol geld wanneer de gemeente elk jaar alle schade door dat vuurwerk moet herstellen en de hele stad weer schoon moet maken door al die rotzooi. En wat te denken van de medische kosten als zo'n vuurwerksukkel gewond raakt door zijn eigen troep? Ook voor huisdieren is dat vuurwerk elk jaar om deze tijd weer wekenlang een ware kwelling! Afschaffen dus![/quote]

We hebben in dit wijk maar liefst drie wijkagenten, waarvan één speciaal voor ouderen. Ik heb er nog nooit één ook maar hard op zien treden tegen vuurwerkoverlast en/of vuurwerkvandalisme! Het enige waar zij zich druk om maken is of er wel genoeg jeugdhonken in Ommoord zijn voor overlastgevende en criminele jongeren. Ik weet nog goed dat er een paar jaar geleden een bewonersbijeenkomst was omtrent overlast/criminaliteit zoals: drugshandel, intimidatie, bedreigingen, vernielingen e.d. Er zaten maarliefst [b]vier[/b] jongerenwerkers, één persoon van de deelgemeente en maar één wijkagent! En dat was in de tijd dat we nog vier wijkagenten hadden, waarvan één voor ouderen!
Skybird
Nieuwe gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-12-2011 23:17

Drie wijkagenten in Ommoord?

Bericht door Skybird » 26-12-2011 20:13

Drie wijkagenten? Hoe zien die eruit dan? Ik woon al zo'n 35 jaar in Ommoord en ik heb nog nooit een wijkagent gezien! Ik zie weleens een politieauto die met een rotgang door de wijk rijdt en zo gauw mogelijk weer uit het zicht verdwijnt! En wat kan de politie nu eigenlijk wel handhaven? Ze zijn er alleen maar goed in hardwerkende automobilisten voor een kilometertje te hard te bekeuren, want dat levert weer flink veel geld op voor de schatkist. Maar klop niet bij ze aan wanneer het om criminaliteit gaat, want dan hebben ze het opeens zo druk!! Je hebt niks aan die gasten. Zijn zelf veel te bang om op te treden! Het is ook om te lachen al die melkmuiltjes en tantes met lange haren die alleen maar mooi lopen te zijn, daar kun je toch ook geen gezag voor opbrengen? En eerlijk is eerlijk, de politie mag ook niets, want anders moeten ze zelf nog verantwoording afleggen. Het is geen wonder dat de misdaad en criminaliteit in dit land welig tiert! Justitie en politie zijn helaas 1 groot lachertje in dit land!
Plaats reactie