Maak een feest van de jaarwisseling!

Topics over veiligheid in Ommoord zoals overlast, verkeersveiligheid en misdaad.
Plaats reactie
Skybird
Nieuwe gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-12-2011 23:17

Maak een feest van de jaarwisseling!

Bericht door Skybird » 29-12-2011 13:07

Krijg ik me daar een folder in de bus van de gemeente Rotterdam "Maak een feest van de jaarwisseling". Wat een wassen neus toch weer. Als je de politie belt dan hebben ze geen tijd of geen auto's of geen mankracht! Al wekenlang worden we geteisterd in deze wijk door ware bommen met enorme explosies, maar politie??? Hoe zien die eruit? Ja, 1x per maand met een enorme vaart gauw even de wijk door en dan wegwezen met een blik op oneindig! STel je voor dat je wat ziet als politieman, dan moet je optreden en optreden doen ze het liefst alleen als ze vette bekeuringen kunnen uitdelen aan hardwerkende automobilisten!
Dan lees ik op de achterkant ook nog even dat de aangebrachte schade door die vuurwerkrotzooi vorig jaar even 500.000 euro bedroeg!! En dat betalen wij dus! Geen wonder dat we ons blauw betalen aan gemeentebelastingen en afvalstoffenheffingen en nog meer van die financiele uitmelkerij!
500.000 euro alsof het niets is en dat in een tijd van verregaande bezuinigingen! Maar vuurwerk afschaffen, ho maar! De oververwende jeugd moet lekker lol kunnen maken! Die gezinnen hebben zgn. geen geld voor de kinderopvang en creches, maar vooral met de feestdagen komt de aap uit de mouw! Hebben ze opeens geld in overvloed om al dat die bommen te kopen waarmee ze hele wijken kunnen tiranniseren!! En de oude mensen en alleenstaanden maar op een houtje bijten en steeds verder financieel worden uitgekleed!
De gemeente Rotterdam moet tegen mij maar even niet meer beginnen over bezuinigingen en milieu! Nog even en de aanslagen gemeentebelastingen en afvalstoffenheffingen liggen weer op onze deurmat met zoals elk jaar uiteraard weer flinke verhogingen, want ja, o.a. 500.000 euro schade vorig jaar en waarschijnlijk dit jaar een 1000.000 euro, dat mag Jan met de Pet weer gul betalen natuurlijk!
Maar ja, als de jeugd maar lol heeft!!! Kunnen hun ouders volgend jaar weer klagen dat ze geen kinderopvang kunnen betalen! Sniksnik!
Een bewoner
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 05-12-2011 21:28

Maak een feest van de jaarwisseling!

Bericht door Een bewoner » 29-12-2011 17:30

Dat foldertje heb ik na het lezen per direct in de prullenbak gegooid. Ik miste alleen nog het stuk waarin staat wat je mag doen als de politie niet komt opdagen bij vandalisme of het gooien van vuurwerk naar mensen/dieren?
Torenwachter
Beheerder
Berichten: 57
Lid geworden op: 25-11-2011 21:16

Maak een feest van de jaarwisseling!

Bericht door Torenwachter » 30-12-2011 17:11

Even terzijde, voor wie niet weet over welke folder het gaat. Op de [url=http://www.rotterdam.nl/Directie%20Veil ... 1-2012.pdf]website van de gemeente Rotterdam[/url] kunt u de folder nalezen.
Plaats reactie